30 Mayıs 2015 Cumartesi

OTUZ BEŞ YAŞ ŞİİRİ

cahit sıtkı tarancı ile ilgili görsel sonucu


Yaş otuz beş! yolun yarısı eder
Dante gibi ortasındayız ömrün
Delikanlı çağımızdaki cevher
Yalvarmak, yakarmak nafile bugün
Gözünün yaşına bakmadan gider
 
Şakaklarıma kar mı yağdı ne var
Benim mi Allahım bu çizgili yüz
Ya gözler altındaki mor halkalar
Neden böyle düşman görünürsünüz
Yıllar yılı dost bildiğim aynalar
 
Zamanla nasıl değişiyor insan
Hangi resmime baksam ben değilim
Nerde o günler, o şevk, o heyecan
Bu güler yüzlü adam ben değilim
Yalandır kaygısız olduğum yalan
 
Hayal meyal şeylerden ilk aşkımız
Hatırası bile yabancı gelir
Hayata beraber başladığımız
Dostlarla da yollar ayrıldı bir bir
Gittikçe artıyor yalnızlığımız
 
Gökyüzünün başka rengi de varmış
Geç farkettim taşın sert olduğunu
Su insanı boğar, ateş yakarmış
Her doğan günün bir dert olduğunu
İnsan bu yaşa gelince anlarmış
 
Ayva sarı nar kırmızı sonbahar
Her yıl biraz daha benimsediğim
Ne dönüp duruyor havada kuşlar
Nerden çıktı bu cenaze? ölen kim
Bu kaçıncı bahçe gördüm tarumar
 
Neylersin ölüm herkesin başında
Uyudun uyanamadın olacak
Kimbilir nerde, nasıl, kaç yaşında
Bir namazlık saltanatın olacak
Taht misali o musalla taşında
 
Cahit Sıtkı TARANCI

---------------------
AÇIKLAMA
Hoca şiiri, ilkin 1 ocak 1963 tarihinde defterine almış, 3 aralık 1993 tarihinde de ikinci defterine çekmiş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder