13 Mayıs 2015 Çarşamba

BUGÜN SOHBET BİZİM OLDU

Yunus Emre
yunus emre ile ilgili görsel sonucu

Bugün sohbet bizim oldu
Bize bizim diyen gelsin
İçirdi aşk bize zehrin 
Nuş eyleyip yudan gelsin.

Kanaat hırkası içre
Selamet başını çektim,
Melamet göynegin biçtim
Arif olup giyen gelsin.

Bu aşk meydanı içinde
Çağırdım bir avaz ettim
Müezzinlik bizim oldu
İmam oldum uyan gelsin

Bu ummanda delim türlü
Güher vardır ele girmez
Bahasız inci bulunmaz
Cana başa kıyan gelsin

Suret nakşın gidermekle
Gönül mükü temiz olmaz
Akar rahmet suyu çağlar
Gönül kirin yuyan gelsin

Ey dostlar işidin sözüm
Dün etmişim bu gündüzüm
Ben yavu kıldım kend'özü
Bu Hak yola giren gelsin

Yunus miskin onu görmüş
Eline hem divan almış
Alimler okuyamamış
Bu manadan duyan gelsin

6 kıtadan oluşan bu şiirin defterde 2 kıtası mevcut. Diğer 4 kıta tarafımdan eklenmiştir.
-----
İlim bilmek hakkı bilmekmiş
Hakkı bilmeyen ilim boşa emekmiş
Yunus Emre
----
Yazarı bilinmeyen bir beyit:

şmanın taşı incitmez
Dostun gülü yaralar beni

----

Yazarı bilinmeyen bir dörtlük

Gül açmadan solmayı
Feryat etmeyi bülbül
Boynu bükük durmayı
Öğrenmiş benden sünbül


taştı yine deli gönül

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder