31 Mayıs 2015 Pazar

DELİLO

İHSAN FİKRET BİÇİCİ


Desem ki bu şehir Diyarbekir’dir
Adım, adım
Kapılarını ben çaldım 
Ben açtım kendi elimle
Sokaklarını sevgimle
Ben kurşunladım

Anlattım o’na rüyamı bir masal gibi
Dicle’den, Karajdağ’dan, Alipar’dan
Anadan
Babadan
Yardan
Bu kadarmış nasibi
Dicle, bağrı yaşlardan doğagelmiş bir nehir
İnceden, hafiften ağlayıp durur
Yılanlı, akrepli, sevdalı şehir
Hatırladıkça içim burkulur

Cinali bahçesinde, şöyle bir bahar,
Ya da mevsim yazdır, 
“Çay önünde karpuzlar”
“Mardinkapı şen olur,
Dibi değirmen olur…”

Değirmene inerken, yoluma rastladı yar,
“Hele yar, yar
Zalim yar, hain yar,
Hain yar
Mürüvvetsiz yar”

Rüzgarın başka eser
Çiçeğin başka kokar şimdi,
“Diyarbekir dolar dolar boşalır şimdi

De bırak ellerimi lo,
Delilo…
Başlar şimdi…
Davul dan! Dan vuruyor bak, oyuncular hazır.
Sana binlerce selam, güzel Diyarbakır…”


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder